Kraven på systematisk kvalitetsförbättring är fortsatt höga – men hur fungerar arbetet i praktiken? Med utgångspunkt i mångåriga erfarenheter och forskning visar författaren
• vilka krav som kan ställas på systematiskt kvalitetsarbete
• vad som kännetecknar olika typer av mål och hur dessa kan förtydligas
• några metoder för datainsamling, samt en grundläggande metodik för att genomföra analyser i det systematiska kvalitetsarbetet
• hur utvecklings- och förbättringsarbetet kan planeras, följas upp och utvärderas, samt hur förbättringskapaciteten kan kartläggas, analyseras och värderas.
Den fjärde upplagan innehåller flera uppdateringar, särskilt i fråga om läroplansförändringar, men också i relation till förändringar av nationella regleringar och rekommendationer kring det systematiska kvalitetsarbetet.
Boken vänder sig till alla som är berörda av systematiskt kvalitetsarbete inom skolväsendet. Den är lämplig som kurslitteratur i rektors- och lärarutbildningar samt som handbok för verksamma inom alla skolformer och fritidshem.
ArbetstitelSystematiskt kvalitetsarbete i förskola, skola och fritidshem - Strategier och metoder
Standardpris499.00
Illustrerad
Orginaltitel
Åldersgrupp
BandtypDanskt band
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder
IsContractProduct
Inlaga
Sidor203
Publiceringsdatum2025-09-23 00:00:00
FörfattareJan Håkansson
erpOwnsPrice
Kort Beskrivning...
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct
SeriesTitle
BokinfoStatusCode21